woensdag 23 maart 2016

6 VWO: Postmodernistisch werk

Opdracht: Maak een postmodernistisch werk waarin je al je kennis en vaardigheden van de afgelopen jaren hebt verwerkt.
Lees voor idee, werkbeschrijving en kunstenaars verder.
Voor dit werk heb ik de opdracht heel letterlijk genomen, "Alles wat ik geleerd heb"heb ik verwerkt in dit werk. Vanwege het tijdgebrek heb ik het werk op a4 gemaakt, maar in eerste instantie had ik het op a3 willen maken en uitbreiden.
In het werk zitten verschillende kunststromingen verwerkt tot 1geheel. 
In het werk zien we:
- CoBrA
- Surrealisme
- De Stijl
- Realisme
- Impressionisme
- Expressionisme
- Pop Art

Voor dit werk ben ik geïnspireerd door 2 postmodernistische kunstenaars:
- David Salle: combineert beelden die niets met elkaar te maken hebben met elkaar tot 1 geheel in een collage
- Grayson Perry: Maakt assemblages en gebruikt bij elke beeldtenis een ander idee

Geen opmerkingen:

Een reactie posten