dinsdag 16 juni 2015

5VWO: Pop-art collage

 
Opdracht; Maak een popart collage op een A2 vel. Het onderwerp van de collage moet een actueel nieuwsitem of maatschappelijk probleem zijn. Lees verder voor mijn onderwerp en inspiratie.


Als onderwerp voor mijn collage koos ik Ebola, dit omdat het toentertijd een onderwerp was dat zeer veel in het nieuws. Dit was ook niet zo verbazingwekkend omdat dit zowel een humanitaire ramp als een wereld/continentale epidemie was. Men was toentertijd erg bang voor dit virus en de media speelden hier goed op in. Ebola was een onderwerp waar veel over werd geschreven en gelezen.
Details van mijn werk.
 
In mijn werk zie je verschillende elementen terug die een betekenis hebben. De krantenknipsels staan voor de media, die van deze ramp misschien nog iets erger lieten lijken dan dat deze was.
De handschoen staat voor de helpende hand die mensen bieden. In combinatie met het verband en de spuit staat dit ook voor de medische hulp.
Het gevarenlint, de waarschuwingstekens en de kreten staan voor de angst die mensen hadden voor deze bacterie en humanitaire ramp.
 
Inspiratie:

 


Geen opmerkingen:

Een reactie posten